Heeft u vragen?
We zijn vandaag geopend van 08:00 - 16:30
Telefonisch bereikbaar tussen 08:00 - 12:00

Behandelingen

We zien u graag regelmatig voor een periodieke controle. Na dit bezoek kan het noodzakelijk zijn een behandeling uit te voeren. Voor alle behandelingen boven € 250,- maken wij een begroting, daarnaast kunnen we de verzekering controleren, zodat u weet welk deel u vergoed krijgt en of u een eigen bijdrage heeft. Helaas kunnen we uitsluitend reeds bij ons gemaakte kosten in de praktijk zien, tandheelkundige hulp elders zal niet mee berekend worden.

Voor meer informatie over de mondgezondheid, de tandartspraktijk en kosten en vergoedingen verwijzen wij u graag door naar www.allesoverhetgebit.nl

Een initiatief van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde [KNMT]. De brancheorganisatie voor Nederlandse tandartsen.

Bezoek website

Mondhygiëne

Mondhygiëne is de dagelijkse verzorging van de mond en het gebit om deze gezond te houden en cariës en tandvleesontstekingen te voorkomen. Het reinigen van de tanden heeft onder meer tot doel het verwijderen van voedselresten, tandplak en aanslag. Tandartspraktijk IJsselstein biedt hierin ondersteuning aan door gebruik te maken van een mondhygiëniste, zij helpt u door middel van een totale gebitsreiniging en/of instructie.

Een mondhygienist(e) is een HBO afgestudeerde paramedicus, werkzaam binnen de mondzorg. Mondhygiënist(e) is een beschermde titel, hij of zij is wettelijk bevoegd tot het zelfstandig uitvoeren van tandheelkundige taken. Behandelingen variëren van beginnende, opervlakkige tandvleesontsteking tot uitgebreide tandvleesproblematiek, welke kan leiden tot ernstige parodontale problemen (zoals botverlies). De diagnose van parodontale aandoening vereist adequate behandeling om tandheelkundige problemen op langere termijn te voorkomen.

Voor het maken van een afspraak neemt u contact op met de praktijk.